tripsurfer85 prowadzi tutaj blog rowerowy

Okolice zdroju w Jeseniku + źródła strumieni

• Sprzęt KTM
Wtorek, 20 maja 2014 | dodano: 25.05.2014

Póki jeszcze jestem na miejscu, postanowiłem pojechać tam, gdzie mnie jeszcze nie było. Części z Was tereny Gór Rychlebskich są pewnie bardziej lub mniej znane, dla mnie jest to teren... dziewiczy ;-) Na pierwszy strzał poszedł Jesenik i jego okolice. Początkowo bardzo rekreacyjna ścieżką rowerową (CT 53) wzdłuż rzeki z Jesenika w kierunku Pisecnej. Stamtąd odbicie drogą asfaltową w lewo pod górę w kierunku Jaskini na Spicaku. Chwila przerwy i dalej szutrami, miejscami baaardzo mokrymi i zniszczonymi (niestety bardziej pchanko niż jeżdżonko :-/) na szczyt Bile Kameny (ostatnie kilkaset metrów nie do podjechania - dosłownie). Stamtąd... rzec by się chciało: piękny widok...

Ale nie! Kilka skał wśród drzew i zero widoków na cokolwiek. Kolejna chwila przerwy, zniesienie roweru ze skał i dalej już początkowo ścieżką, później szutrem w kierunku Sedlo Kler (przełęcz pod Klerem) a następnie w okolicach terenu Rychlebskich Stezek do Zulovego Vrchu (bardziej przełęcz i skrzyżowanie 5 dróg niż szczyt). Tam dłuższa przerwa na wymianę dętki (znowu!) i asfaltowy a następnie szutrowy podjazd na Medvedi Kamen. Spodziewałby się człowiek znowu widoków a tu po raz kolejny rozczarowanie. No truno. Jedziemy dalej w stronę Jesenika. Po drodze mijamy liczne źródła strumieni, które spływają po zoboczach gór w kierunku Jesenika. Trasa wygodna, szybka i przyjemna. Po drodze jeszcze kilka podjazdów i zjazdów i ostatecznie ląduję w uzdrowiskowej (calkiem urokliwej) części Jesenika. Zdjęć nie ma bo po drodze nie trafiło się nic godnego upamiętnienia :-/